foto1
foto1
foto1
foto1
foto1


Life is racing, everything else is just waiting.

Brno - květen 2009 Vítězný začátek sezony 2009
První letošní podnik Přeboru České republiky minibike 40 se konal 16. května na trati v areálu Masarykova okruhu v Brně. Nepříliš početné pole startujících přivítalo nevlídné počasí a tak volba pneumatik byla nejvíce diskutovanou otázkou. Michal se opět představil se čtyřtaktním motocyklem Pasini, připravovaným pro náš tým Petrem Schmídem a stejně jako v závěru loňské sezony, v kategorii Junior B. Už v prvním měřeném tréninku na suché trati předvedl svoje umění a v posledním kole zajel nejrychlejší čas. Těsně před druhým měřeným tréninkem však začalo pršet a všem bylo jasné, že rošt se bude stavět podle časů z toho prvního. Proto jsme se rozhodli druhou kvalifikaci vynechat a soustředit se na první závod. V poledne však pršet přestalo a trať rychle osychala. Zvolili jsme tedy do prvního závodu suché slicky a doufali, že počasí vydrží. Michal skvěle odstartoval a hned od prvního kola budoval svůj náskok před druhým Davidem Krulišem, který zvolil směs na mokro. To bohužel vydrželo jen do poloviny závodu, kdy začalo znovu pršet. V tom okamžiku se výhoda změnila na velkou nevýhodu a Michal rychle ztrácel vybudovaný náskok. Kvůli silnému dešti byl závod nakonec zastaven předčasně, ale vzhledem k tomu, že bylo odjeto více jak 75 procent jeho délky, platilo pořadí v okamžiku jeho zastavení. To pro nás ovšem nebylo příznivé, protože dvě kola předtím Michala předjel právě Kruliš a první závod tedy Michal dojel druhý. To bylo nakonec, vzhledem k možnostem a volbě pneumatik, bráno jako úspěch. Před druhým závodem jsme kvůli přetrvávajícímu dešti připravili motocykl na mokro a vzhledem k podmínkám na trati (závod byl vyhlášen jako mokrý) obuli nejměkčí směs se vzorkem. Stejnou směs obul i zbytek startovního pole a tak se očekávaly vyrovnané jezdecké výkony. Po startu byl Michal druhý, ale závod na vodě přináší spoustu nebezpečných situací, kvůli kterým se pořadí rychle mění. Ne jinak tomu bylo i tentokrát a tak kolize, při které dosud vedoucí jezdec závodu havaroval a Michal ve snaze zabránit střetu musel prudce po brzdách a taktéž upadl, zamíchala pořadím. Následovala stíhací jízda při které se Michal snažil dohnat ztrátu na Davida Kruliše, který si díky této kolizi vyjel slušný náskok. Kruliš ale ve snaze udržet svůj náskok taktéž upadl a tím se oba jezdci na špici závodu dostali do kontaktu a mohli si to v posledních kolech závodu rozdat v přímém souboji. Z toho nakonec díky skvělému manévru na brzdy na konci cílové rovinky vyšel lépe Michal a ve druhém závodě tak zvítězil. Vzhledem k tomu, že při shodě umístění rozhoduje druhý závod, postavil se Michal při vyhlášení na stupně vítězů úplně nahoru a úspěšně tak vykročil do letošní závodní sezony. Příští závod se jede za 14 dní v Písku.