foto1
foto1
foto1
foto1
foto1


Life is racing, everything else is just waiting.

Šternberk (Ecce Homo) Zkrácená Ecce Homo prověřila motor i brzdy
Dva týdny po premiéře nového vozu jsme se opět postavili na start závodu do vrchu, tentokrát na legendární trati Ecce Homo ve Šternberku. Pořadatelé připravili pro seriál KW Berg-Trophy zkrácenou, tedy jen 2600 metrů dlouhou variantu, která však kombinuje dlouhé a rychlé pasáže s otrými vracáky. Sobotu jsme pojali jako trenink (na této trati jsme ještě nestartovali) a snažili se naučit něco od zkušenějších kolegů. Opět se malinko projevil deficit výkonu našeho Escorta, ale doháněli jsme to Davidovým talentem a citem pro brzdy. Nedělní počasí bylo velmi teplé a tak jsme lepší časy dosahovali spíše v ranních trenincích než v odpoledních závodech. I tak se ale Davidovi podařilo vměstnat do první desítky ve třídě ST-2000 a osmé místo bereme na možnosti auta jako úspěch. V juniorech skončil David čtvrtý, nutno však podotknout, že před ním byly jen speciály z „Éčkových“ tříd (první místo získal jezdec s přeturbovaným Golfem VR6 s výkonem 400 koní). Pořídili jsme i nějaké video, především atraktivní onboard a jakmile ho sestřihneme, tak ho najdete v sekci Ke stažení. Další závod se jede 8.-9. září v Divákách.

Partizánské Černá neděle v Partizánském aneb Demoliční víkend pro vozy Ford Escort.
Třetí dějství našeho působení v seriálu závodů do vrchu KW Berg-Trophy se odehrálo na trati ve Velkých Uhercích nedaleko města Partizánské.
3700 metrů dlouhá, velmi rychlá, ale taktéž úzká a nepříliš bezpečná trať s nekvalitním povrchem hostila stovku jezdců z ČR, SR a PL. V úvodním sobotním treninku bylo možno vidět spoustu nedobrovolných opuštění tratě, z toho dvě "přes boudu". Díky tomu nabral harmonogram skluz a tak druhý trenink musel být zrušen. V odpoledním závodě jsme tedy začali opatrně, ale i tak se podařilo vměstnat do první desítky v kategorii a David navíc vyhrál absolutně v Juniorech a porazil i juniorského konkurenta Marka Sekaninu s vozem Subaru Impreza WRX STi.
Neděle začala velmi úspěšně, David zajel v prvním treninku šestý nejlepší čas ve své kategorii a opět byl nejrychlejší z Juniorů. Auto fungovalo skvěle a tak jsme pomýšleli i na výsledek v první pětce. Ve druhém treninku však přišla havárie. V šesté zatáčce po krátké rovince v rychlosti asi 120 km/h došlo ke ztrátě adheze a následoval náraz do protilehlého břehu. David zůstal naštěstí nezraněn, vozidlo však začalo hořet a tak musel zasahovat záchranný systém Maverick rescue.
Preventivně vyrazila i sanitka, ale doktor ošetřil Davidovi jen drobné rány na levém koleni. Podstatně hůř dopadl náš vůz, který má zničenou celou pravou přední část a navíc bude muset čelit následkům použití práškového hasícího přístroje.

Pezinok (Baba) Zkouška ohňem aneb Ford Escort RS 2000 verze 2.0

Po více jak dvouměsíční pauze, způsobené stavbou nového auta, jsme se vrátili do seriálu KW Berg-Trophy 2007. A to přímo na jednu z nejhezčích tratí, Pezinskou Babu. Tahle rychlá, evropská trať měří přes pět kilometrů a šanci uspět na ní má jen ten, kdo má pod kapotou dostatek koní. To bohužel není (zatím) náš případ a tak jsme se soustředili na testování nového vozu, dolaďování posledních nedostatků a také na sbírání jezdeckých zkušeností na mistrovské trati. Po organizačních nedostatcích byla nakonec zrušena druhá treninková jízda a tak nezbylo než nastudovat trať z loňského onboard videa (tímto děkujeme Vladimíru Doubkovi). I přes veškerou snahu jezdce včetně jízdy na skutečné hraně možností podvozku a pneumatik to nakonec stačilo jen na 14. místo v kategorii ST-2000. V juniorské kategorii skončil David druhý, ale jen díky tomu, že jeho největší konkurent kvůli problémům s vozem nestartoval. Celý víkend jsme tedy pojali jako testování na zbývající závody letošní sezony (především Násedlovice) a zároveň porovnání s konkurencí na takto rychlé trati. Příští závod se jede za 14 dní na slavné Ecce Homo ve Šternberku.

Písek Druhá letošní "bedna" a již tradiční "písecký věnec".

Třetí závod letošního Mezinárodního Poháru České republiky silničních motocyklů v kategorii Minibike 40 se uskutečnil první květnový víkend v Hradišti u Písku. Kompletně přestavěná a velmi rychlá trať nahrávala spíše naladěným motocyklům než jezdeckému umění a tak jsme čekali jak dopadnou měřené treninky. Michalovi nakonec patřilo (již tradičně) páté místo na startu a díky celkem vyrovnanému výkonu pak čtvrté v cíli prvního závodu.
Ve druhém Michal stíhací jízdou držel krok se špičkou a konečné třetí místo znamenalo druhé letošní podium a zisk 29 bodů. Po premiérovém vítězství v Brně, nepříjemném pádu a šestém místě v Pardubicích tedy opět skvělý výsledek.
V celkovém hodnocení seriálu se Michal drží čtvrtý se ztrátou 27 bodů na prvního.

Fotografie od Martina Folty Michal vybojoval v těžké konkurenci evropský bronz!
Druhý závod seriálu Mistrovství Evropy Minibike 40 se uskutečnil o uplynulém víkendu v areálu Masarykova okruhu. Početné pole startujících převážně z Itálie, Holandska, Německa, Belgie či Rakouska čekal náročný závod na nejhezčí evropské trati (dle hodnocení Pasiniho staršího) a pro náš tým byla účast v tomto závodě velkou výzvou. Volné treninky naznačily, že konkurovat především italské špičce nebude snadné, ale získat cenné zkušenosti pro nás bylo primární. Sobotní měřené treninky proběhly bez větších potíží, ale výsledek nebyl nijak oslnivý. Šesté místo na startu jsme brali jako přiměřené možnostem. Sobotní, tedy první závod zahájil Michal skvělým startem a v první zatáčce byl dokonce třetí. Pak se ale projevil deficit výkonu a tak konečná šestá příčka byla maximum, co se s technikou, kterou jsme měli k dispozici, dalo uzávodit. Při následné technické kontrole se zjistilo, že zbytek závodního pole jede větší restriktor v sání (Italové si jako obvykle přiohnuli řády ve svůj prospěch) a tak jsme sobotní večer trávili úpravou motoru na druhý, tedy nedělní závod. V nedělním volném treninku se ukázalo, že tentokrát již můžeme konkurovat zbytku jezdců a tak jsme se těšili na hlavní závod. Po slavnostním zahájení jsme jako druzí v pořadí (první závod jeli junioři A s dvoutakty) vyrazili na start a čekali co se bude dít. Michal opět skvěle odstartoval, v první zatáčce byl dokonce druhý, ale za sebou měl nejrychlejšího jezdce prvního závodu, Itala Alessandra Del Bianca, který dlouho neváhal a ve druhém kole Michala předjel. Nikdo další už se k předjetí nedostal a přesto, že nepříjemně dotírající Pavel Nechanický zkoušel kdeco, Michal skvělou jízdou udržel třetí místo a mohl tak absolvovat čestné kolo s vlajkou nad hlavou a oslavit evropské podium.

tz nasedlovice

Berg-Trophy startuje.

V prvním ostrém startu v mezinárodním seriálu závodů automobilů do vrchu, KW BERG-TROPHY 2007 v Násedlovicích se Davidovi podařilo splnit týmový cíl a dostat se do první desítky. 
Na velmi náročné a rychlé trati v Násedlovicích se David poprvé postavil kompletní špičce seriálu a mohl tak v reálu porovnat možnosti svoje i auta. Vzhledem k tomu, že veškeré tratě jsou pro nás nové, rozhodli jsme se pojmout sobotní závody jako trenink a na výsledek se soustředit až v neděli. V horkém počasí na poměrně kluzkém povrchu zajel David v tréninku 8. čas ve své třídě (z celkového počtu 19 jezdců), přičemž v porovnání s vozy podobného výkonu a váhy jsme patřili k nejrychlejším. V první závodní jízdě pak David zajel 9. čas, ve druhé si dokonce ještě polepšil o jednu příčku a zároveň i čas o dvě a půl desetiny. Součtem časů jsme nakonec obsadili 9. místo ve skupině a 64. absolutně z celkového počtu 131 startujících. 
Následující závody v maďarském Parádsasváru z organizačních důvodů neabsolvujeme a budeme se soustředit na úpravy vozu a zúročení zkušeností získaných v Násedlovicích. 

Brno - červen Z pěti závodů čtyři podia .-)
Poslední závod první poloviny závodní sezony Poháru České republiky Minibike 40 zavítal opět na brněnský AMD. Páteční treninkové jízdy naznačily, že bychom mohli pomýšlet na první pětku a tak v týmu panovala optimistická nálada. 
Sobotní ráno přineslo hezké počasí a Michalovi již tradičně páté místo na startu (asi budeme muset trénovat koncentraci v měřených trenincích). 
První jízda byla poznamenána pádem v první zatáčce, tentokrát se jí ale Michal vyhnul a skvělou jízdou udržel třetí místo. 
Druhá jízda byla na hraně s počasím a tak všichni obraceli oči k nebi a snažili se zaplašit mraky nesoucí vodu. Nakonec ale spadlo jen pár kapek a celý závod se odjel v ostrém tempu. Michal hned na startu předjel dva soupeře a třetí místo udržel až do cíle. 
Celkově tak opět stanul na stupních vítězů a připsal si 32 bodů do hodnocení Poháru. S celkovým počtem 149 bodů je v polovině sezony na krásném třetím místě.

Mohyla Míru - Újezd u Brna Poprvé naostro.

Ve svém premiérovém startu v seriálu závodů automobilů do vrchu obsadil David Kárný s vozem Ford Escort RS 2000 skvělé třetí místo ve své třídě ST-2000.
Po sobotních čtyřech treninkových jízdách figuroval David na pátém místě ve třídě a na 24.místě absolutně (z celkových 80 jezdců). Kvůli problémům s řazením se v noci na neděli měnil komplet mechanismus řadicího systému a upravoval spojkový pedál.
V nedělní první závodní jízdě obsadil David druhé místo ve své třídě a v týmu panovala optimistická nálada. Bohužel ne na dlouho. Ve druhé jízdě se vrátily problémy s řazením a David jel celou trať bez druhého převodového stupně. To samozřejmě znamenalo propad ve výsledkové listině až na čtvrté místo ve třídě a na 37. absolutně. Naděje na slušný výsledek se rázem rozplynula. Po prohlídce vozu bylo zjištěno, že se jedná o závadu v převodovce a tak David třetí jízdu již neabsolvoval.